Allmänna villkor

Uppdaterad: 2022-01-23

Allmänna villkor för dina köp på, och din användning av, webbsidan www.chocolatebybella.se.

Företagsinformation

Dessa allmänna villkor gäller mellan dig som kund och företaget Säfström, Emma Gabriella (hädanefter benämnt Chocolate by Bella), organisationsnummer 800122-8926, med adress Slakterigatan 10, 721 32 Västerås.

Chocolate by Bella innehar F-skattesedel och momsregistreringsnummer SE800122892601.

Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett meddelande till info@chocolatebybella.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Priser

Samtliga priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer i kassan beroende på vilket leveranssätt som väljs vid beställningen. Totalkostnaden för köpet framkommer tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuell fraktkostnad.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav i kassan. I bekräftelsen finner du ordernummer samt uppgifter om fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@chocolatebybella.se. Kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av produktspecifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Betalning

Vi erbjuder nedanstående betalningsalternativ via Klarna. Läs mer om Klarnas villkor här.

  1. Faktura. Läs Klarnas villkor för faktura här.
  2. Kortbetalning. Läs Klarnas villkor för kortbetalning här.
  3. Swish via Klarna.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Upphämtning

Du kan välja att hämta dina varor på Slakterigatan 10 i Västerås om du väljer alternativet "Hämta hos Bella" i kassan. Upphämtning sker på överenskommen tidpunkt, i första hand på vardagar mellan kl 10.00 och 17.00. Skicka ett meddelande med önskad tid för upphämtning, förslagsvis via formuläret på bekräftelsesidan. Vi återkommer till dig via mejl med bekräftelse alternativt förlag på ny tid om vi av någon anledning inte kan lämna ut din beställning på önskad tidpunkt

Leverans

Leveranser sker enbart inom Sverige. Varorna skickas med hjälp av PostNord Varubrev. Leveransen kan komma att delas upp i flera försändelser.

Information om Postnord Varubrev: Varubrev levereras till postlådan. Varubrev som inte ryms i postlådan levereras vid dörren eller i en påse utanpå postlådan.

Leveranstid

Beställningar skickas normalt inom 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid högtider så som till exempel jul kan det dröja ytterligare någon dag. Vid extremt varmt eller kallt väder skickas beställningen så fort vi bedömer att väderleken tillåter en säker leverans. Vid omfattande förseningar kontaktar vi dig och du har som kund rätt att häva köpet.

Fraktkostnad

PostNord varubrev för leveranser som väger mindre än 250 gram: 39 kr
PostNord varubrev för leveranser som väger mellan 250 och 500 gram: 49 kr
PostNord varubrev för leveranser som väger mellan 500 och 1 000 gram: 59 kr
PostNord varubrev för leveranser som väger över 1 000 gram: 79 kr

Väderlek

Vår choklad är känslig för värme, kyla och fukt. Vi packar våra produkter så att de ska klara normala fraktförhållanden men vi kan inte garantera kvaliteten om leveransen lämnas kvar i brevlådan under en längre tid. Vid extrema väderförhållanden förbehåller vi oss rätten att avvakta med att skicka beställningen tills dess vi bedömer att väderleken tillåter en säker leverans.

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande maximalt 150 kr. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som hävning av köpet.

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett distansköp inom 14 dagar från det att du har tagit emot dina varor. Ångerrätten gäller dock inte för livsmedel och den är därför inte tillämplig här. Se mer information på Konsumentverkets hemsida.

Reklamation

Anmäl till PostNord om ditt varubrev/paket har en yttre skada.

Kontakta oss på info@chocolatebybella.se om en vara är defekt eller skadad på grund av hur den har packats av oss. Ange ordernummer och beskriv felet så utförligt som möjligt. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du då får av oss.

Produktinformation

Produkterna tillverkas för hand och vi kan inte garantera att de levererade produkterna ser exakt likadana ut som på produktbilderna. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Kakor används på webbplatsen för att hantera varukorgen. Tjänsten Klarna Checkout som används för att hantera betalning använder i sin tur kakor.

Personuppgifter

Genom att handla hos Chocolate by Bella godkänner du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Läs vår integritetspolicy för mer information gällande GDPR (General Data Protection Regulation) och vår hantering av dina personuppgifter.

Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd mellan företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

FORCE MAJEURE

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.